5/03/09

Review Filem Geng: Pengembaraan Bermula



Filem:
Geng: Pengembaraan Bermula


Pengarah:
Nizam Razak


Genre:
Keluarga, Pengembaraan, Fantasi & Animasi


Sinopsis:

Bosan bercuti di rumah, Badrol mengajak kawan karibnya Lim untuk balik ke kampung Datuknya untuk merasakan suasana musim durian. Tetapi percutian mereka telah bertukar menjadi satu pengalaman yang tidak disangkakan, dimana mereka telah terlibat dengan pembongkaran misteri yang menyelubungi kampung datuk Badrul. Bersama kawan-kawan baru mereka, Rajoo si pembisik haiwan, Ros si gadis kampung, dan adik kembarnya Upin dan Ipin, mereka bekerjasama untuk mendedahkan rahsia yang menghantui kampung itu.


Ulasan Hans:

Banyak scene yang aku suka dan scene yang melibatkan upin dan ipin memang lucu lah. Scene Rajoo dengan Sapi dia pun best. Scene yang fikir masa depan melibatkan nenek dengan atuk diorang sangat lawak. Scene ayah Rajoo cakap Teh tarik,milo tarik lah dan macam - macam lagi dengan lajunya pun best. Boleh kata semua best lah.

Terbaikkkk!!!!! Tak rugi aku berpenat - penat cari kereta sewa dengan member - member nak tengok film nih. Terima kasih pada Les' Copaque sebab korang memang terbaik!!!! Dari awal sampai habis aku tengok film nih tanpa menguap atau tertidur walau sekali pun. Harap - harap ada Geng 2 plak lepas nih.


P/S : 5 Bintang.......




1 ulasan:

  1. Thanks bro. waaa ini kira entri first la kan? [kehkeh suka cari entri2 terulung blogger] nice riview n niche blog bro :)

    BalasPadam