26/12/10

Drama Antara Garisan Memang Layak Ditabalkan Drama Terbaik Anugerah Skrin 2010



Baru selesai menonton drama yang baru ditabalkan sebagai Drama Terbaik Anugerah Skrin 2010 baru - baru ini iaitu drama Antara Garisan lakonan hebat Noorkhiriah, Sharifah Amani, Isma Yusoof dan Ismail Abd Aziz. Selain daripada itu, drama ini juga telah memenangi anugerah Pelakon Wanita dan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik serta Lakon Layar Drama Terbaik. Tahniah di ucapkan kepada semua krew produksi dan pelakon - pelakonnya,

Alhamdulillah aku berkesempatan menonton drama ini selepas mendowload drama ini DISINI sebab rumah aku tiada Astro jadi sangat bersyukur akhirnya dapat juga menonton drama yang sememangnya terbaik ini. Jadi, aku mengharapkan marilah ramai - ramai menonton drama ini kerana hakikatnya manusia sekarang tambah - tambah apa yang aku lihat termasuklah diri aku sendiri tidak lari daripada suka menjatuhkan hukum terhadap orang lain. Alhamdulillah, filem ini mengajar dan memberi banyak mesej yang sangat bagus.

Sesungguhnya memang benar apa yang dikata dan aku sendiri pun pernah menyaksikan juga perkara ini berlaku sepanjang aku hidup cuma cara dan situasinya saja berlainan tetapi masih berlandaskan kepada satu perkara yang menjadi objektif utama di dalam drama ini. Hari ini anda melihatnya sebagai manusia yang paling teruk, yang paling jahil atau sebagainya tetapi esok lusa mungkin anda pula akan berada di tempatnya yang dulu yang paling anda hina atau keji. Percayalah!

Memberi nasihat tidak salah! Memberi teguran tidak salah! Tetapi, biar kena caranya dan secara berhemah! Jangan menjatuhkan hukuman membabi - buta kerana anda menjatuhkan hukuman itu kepada manusia dan anda sendiri pun sebenarnya manusia. Apa - apapun, aku suka ayat terakhir drama nih :-


"Aneh bukan? Dalam sekelip mata manusia boleh berubah tempat tanpa mereka sedari. Sebuah kisah tentang sifat manusia yang seringkali merasakan diri mereka lebih baik dari yang lain sehingga menyebabkan mereka gemar menjatuhkan hukuman sesama mereka seolah - olah dosa dan pahala mereka sesama mereka yang tentukan. Apakah mereka semua lupa yang mereka semua sebenarnya sama sahaja. Kalau ada pun yang membezakan mereka hanyalah satu garisan halus yang mana mereka tidak akan sedar bila masa mereka akan melintas garisan itu."


Selamat Menonton!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan