8/06/11

Drama Bersiri Ana Lu'lu



Drama Bersiri:
Ana Lu'lu


Jumlah Episod:
13 Episod


Siaran:
TV3


Waktu:
Setiap Selasa - 9.00 Malam


Pengarah:
Pierre Andre


Pelakon:
Nora Danish, Kamal Adli, Adey Syafrien, Cat Farish,
Puteri Syasya, Zarina Zainuddin, Sharifah Sakinah, Mustapha Kamal & Etc.


Sinopsis:

Drama ini mengisahkan tentang kisah hidup seorang gadis yang sentiasa riang iaitu Ana Lu'lu yang menarik perhatian orang - orang sekelilingnya gara - gara cara berfesyennya yang cukup aneh. Bekerja sebagai pembantu jurujual di sebuah kedai bunga, Ana Lu'lu mendapat seorang rakan baru iaitu Bunga. Masalah mula timbu apabila Harris jatuh hati dengan Ana sedangkan Ana mencintai Fadzil yang mempergunakan beliau untuk mendapatkan wang.


Ulasan Hans:

Drama bersiri ini pada pandangan aku yang baru menonton episod pertama bermula dari jam 9.00 malam sehingga 9.40 malam(terlepas 20 minit terakhir gara - gara masalah siaran TV3) adalah drama komedi ringan yang sesuai ditonton oleh setiap lapisan umur. Cerita yang cukup santai dan tak berapa banyak yang boleh aku katakan untuk episod pertama ini.

Lagu tema drama ini iaitu Kalau Cinta nyanyian penyanyi Aliff Aziz dan Joanna ini memang kena dengan perjalanan drama ini yang cukup ceria dan menghiburkan. Cuma lakonan pelakon - pelakon tambahan atau 'pak pacak' seperti orang - orang kampung dan juga gelagat dua orang pelajar yang salah seorangnya menangis sewaktu melihat keputusan peperiksaan PMR amat kaku dan nampak sangat dibuat - buat lalu menjadikan ia sedikit lucu di mata aku.

Satu sahaja adegan disini yang amat memeningkan aku iaitu adegan awal drama ini dimana Ana Lu'lu sedang dalam perjalanan pulang dan diganggu oleh 'kutu - kutu' kampung yang mengatakan Ana Lu'lu tidak cantik. Adakah kalian buta? Hahaha! Ini adalah satu kelemahan besar yang tampak begitu ketara kerana bagi aku Ana Lu'lu hanya berpakaian mengikut fesyen yang pelik dan tidak kena dengannya tetapi tidak bermaksud beliau tidak cantik melainkan jika Ana Lu'lu ditonjolkan dengan kesan solekan yang terlampau tebal atau pelik dan juga fesyen rambut yang lebih buruk maka mungkin aku akan setuju dengan kata - kata 'kutu - kutu' kampung.

Aku rasa pengarah atau pihak - pihak terlibat perlu sedar bahawa Nora Danish adalah wanita yang comel jadi hanya menjadikan rambutnya bertocang dan memberi kostum yang berwarna - warni tidak mampu melunturkan keayuan wajahnya itu. Apa - apapun, masih terlalu awal untuk menilai drama bersiri ini kerana ia masih di peringkat awal. Jadi, selamat menonton drama bersiri Ana Lu'lu setiap hari Selasa pada pukul 9.00 malam hanya di TV3.


P/S : Mahu Lihat Adakah Karakter Nora Danish Di Dalam Drama Bersiri Ana Lu'lu Ini Seakan - Akan Watak Puteri Atau Sebaliknya. (^_^)Y




5 ulasan:

  1. ainol : tak salah saya memang 13 episod jer..nanti kalau ada perubahan saya update :-)

    BalasPadam
  2. tadi ke start?
    rugi tak tengok sebab tak tau...

    BalasPadam
  3. betul. yang masa result pmr td, nampak benor nipunya. xreal. okay. melayu.

    BalasPadam
  4. aisyah : yups tadi..ganti cerita Asmara 2

    syazana : hahaa..tahu xper

    BalasPadam
  5. a'aa betul tu, x logik kutu2 kg tu kata x cantik... hida sempat tgk episod tu.. walaupun berpakaian mcm tu, ana lu'lu tetap cantik.. solekannya pun biasa je..

    BalasPadam