25/07/12

Filem Juvana



Filem:
Juvana


Pengarah:
Faisal Ishak


Lakon Layar:
Alfie Palermo


Genre:
Drama


Pelakon:
Zahiril Adzim, Johan As'ari, Syazwan Zulkifly, Sharnaaz Ahmad,
Adlin Aman Ramli, Shafie Naswip, Adam Shah, Idzham Ismail,
Khairul Mohamed, Shera Aiyob, Megat Farzeril, Sara Ali & Etc.


Tarikh Tayangan:
Disember 2012


Sinopsis:

Filem ini mengisahkan Daim yang telah dibebaskan dari sekolah juvana selepas didapati beliau tidak bersalah dalam kes kematian ibunya. Namun, dia menghadapi masalah di luar sana apabila pelajar lain mengetahui bahawa dia adalah bekas penghuni sekolah juvana. Lalu dia dibuli oleh beberapa orang pelajar disitu dan Daim cuma rapat dengan seorang gadis bernama Sara. Manakala Botak, Apek, Ayam dan lain - lain pula dihantar ke sebuah sekolah juvana yang lain selepas Sekolah Wirabakti ditutup. Di sekolah baru mereka menjadi sasaran Lan Todak yang merupakan ketua pelajar di sekolah tersebut. Akibat peristiwa tersebut, Apek telah berubah menggunakan cara kekerasan. Botak pula telah membelasah orang suruhan Lan Todak. Konflik mulai timbul antara mereka dengan Lan Todak. Pada suatu hari Daim telah melawat rakan - rakannya di sekolah tersebut dan pada hari yang sama Lan Todak telah membuat rusuhan bersama rakan - rakannya yang lain untuk membalas dendam terhadap Botak dan Apek. Daim berada dalam situasi bahaya ketika itu. Apa yang akan berlaku kepada mereka? Saksikan filem hebat ini untuk mengetahui jawapannya.

Trailer:



P/S : Tak Sabar Menanti Karya Terbaru Alfie Palermo! Rugi Beb Kalau Tak Tengok! (^_^)Y




6 ulasan:

  1. Phat : hehehe..tu la pasal :-)

    BalasPadam
  2. *Menahan sabar hehe

    Serius nak tau tahap kehebatan filem ni!




    Aku baru perasan "MAKNA PENILAIAN" kat atas belah kanan tu..

    "-1" paling style lah!! ahahah

    BalasPadam
  3. Siri drama ada dlm external..belum ada masa nk tgk lagi. Yang pasti kena tgk sebelum mula tyg nnt.

    BalasPadam